понеделник, 13 март 2017 г.

Какво е за мен хюга?

 Едно българско момиче в Дания споделя какво е за нея хюга


Здравейте,



Казвам се Десислава Мицева и живея в Дания от 8 години. Заминах, за да уча там, когато бях на 18 години, и оттогава Дания се превърна в мой дом. Голяма заслуга за това има усещането, атмосферата в страната или т.нар. хюга(е). Хората в Дания са много позитивно настроени и винаги биха помогнали при необходимост, но е много трудно да създадеш добро приятелство с датчани. Те слагат преграда пред тях, която трудно можеш да преминеш. Един от начините да се почувстваш у дома там е чрез опознаването и чувстването на хууга? Хидже? Хуге? Не е важно как ще изберете да произнесете или дори да напишете hygge (хюга). За мен тази дума означава много, но в същото време е трудно да формулирам точното й значение, защото за различните хора то е различно. Всеки датчанин може да даде своя дефиниция за нея. За мен хюга, описано с думички, е: уют, топлина, отношение, сигурност, любов, обич, усмивки, щастие, красота, миризмата на домашно приготвена храна, прегръдки и още много... Когато се произнесе думата хюга, просто ми става хубаво . Хюга може да бъде вечер с хората, които обичаш, вечер, изпълнена с топла атмосфера. Хюга за мен е в дъждовен ден да бъда в топла стая, пълна с ароматни свещи, да гледам как навън вали, докато пия чай и чета прекрасна книга. Хюга е приготвянето на храна в компанията на приятели и роднини, насладата от приготвената вече храна, свещите на масата, смехът и усмивките по лицата на хората, които обичаш.


Книгата на Майк Викинг „Малък наръчник по хюга“е прекрасна. Тя пресъздава това топло усещане, както и широкото значение на думата хюга. Щастлива съм, че най-после моите приятели могат да се потопят в това чувство тук, в България. Силно пожелавам на всички да могат да усещат и да се наслаждават на малките неща в живота, защото в крайна сметка те се оказват най-важни!

Няма коментари:

Публикуване на коментар