четвъртък, 26 февруари 2015 г.

„Отглеждане на детето от 1 до 5 години“ – една книга, която ме научи, че децата се отглеждат с любов, а не със страх


 

 

 

„Отглеждане на детето от 1 до 5 години“ – една книга, която ме научи, че децата се отглеждат с любов, а не със страх.




Първата година от живота на моето мъниче мина неусетно. Грижите около това да бъде нахранено, сухо и обичано не изискваха кой знае какви познания, опит или организираност. С всеки изминал ден обаче нещата се променяха и аз започвах да си задавам въпроси, чиито отговори вече трудно намирах. Детето растеше, а заедно с него – и моето объркване. Понякога дори имах чувството, че няма да се справя. Голямо предизвикателство се оказа прохождането и съпътстващото го обезопасяване на дома, трудното заспиване вечер, дисциплината и ходенето на гърне. На пръв поглед обичайни проблеми, с които всяка майка се сблъсква. Това обаче никак не ме успокояваше и аз силно желаех да се справя с безсилието. Един ден, когато прибирах поредните неща, които представляват потенциална опасност за палавото ми момче, намерих книга, която колегите от работата ми бяха подарили още преди да родя. „Отглеждане на детето от 1 до 5 години“ на Супербавачката Джо Фрост. Отворих я и си припомних написаното вътре послание: Деси, пожелаваме ти много незабравими мигове със семейството в най-щастливия за теб момент. Тогава си дадох сметка, че този момент наистина е най-специалният за мен и трябва да остане такъв. Прегледах съдържанието и видях, че в книгата може би се крият отговорите на много от казусите, пред които бях изправена. Зачетох я и бях впечатлена.






Съветите на Джо Фрост изглеждаха толкова лесноприложими, че ми беше трудно да повярвам, че действат, докато не ги изпробвах. Резултатът беше невероятен. За 3 дни научих детето да заспива само като използвах техниката Контролиран плач за определено време. Успях да му изградя по-добър режим и по този начин си спечелих няколко часа лично време през деня и спокоен сън през нощта. Познанията, които получих, ми дадоха по-голяма увереност и сила да поставя нещата изцяло под мой контрол. Вече дори давам съвети на майки с по-големи деца. Подарих книгата и на няколко приятелки, които имат деца с малка възрастова разлика, защото написаното в нея е много полезно и за тях. А за себе си зная, че още много време ще се възползвам от безценните и поднесени с много чувство за хумор съвети на любимата Супербавачка.


Благодаря ти, Джо Фрост!


Десислава Добрева 

Няма коментари:

Публикуване на коментар